Heb je vragen over onze artikelen of onze dienstverlening? Bekijk hieronder de veelgestelde vragen over alles wat met Mijnspeelwinkel.nl te maken heeft. Wie weet kun je het antwoord vinden.

Mijn vraag staat er niet tussen.

Mocht het toch zo zijn dat je vraag er niet tussen staat, neem dan contact met ons op via ons contactformulier. Ook kun je daar ons Whatsapp/telefoonnummer en emailadres vinden. Wij gaan ons best doen om je vraag te beantwoorden.

Vragen over: Bestellen - Betalen - Artikelen - Verzenden - BezorgenKlachten & retourneren - Webshop

Bestellen

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Dit kan heel eenvoudig in 5 stappen:

  1. Verzamel je gewenste artikelen door ze toe te voegen aan je winkelwagen door middel van de knop “in mijn winkelwagen’’.
  2. Je krijgt de opties ‘’verder winkelen’’ en ‘’ga naar je winkelwagen’’.
  3. Tevreden met je keuze? Klik op ‘’ga naar je winkelwagen of het winkelwagen icoontje in de rechter bovenhoek, hier zie je de inhoud van je winkelwagen. Controleer je bestelling en ga naar de kassa.
  4. Rond je bestelling af door te betalen. Dat kan bijvoorbeeld met Ideal, Sepa Bancontact, Klarna en creditcard.
  5. Na het doorlopen van alle stappen is je bestelling geplaatst en krijg je via e-mail een orderbevestiging.

Lees meer....

Kan mijn bestelling als cadeau ingepakt worden?

Jazeker! Bij ieder artikel is er een keuzemenu te vinden onder de vraag ‘’Gratis ingepakt als cadeau?’’ Maak hier je keuze of je het wel of niet ingepakt wilt en voor welke gelegenheid, zoals sint of kerst.

Lees meer....

Zijn al jullie artikelen op voorraad?

Ja, alle artikelen in onze webshop zijn op voorraad, tenzij anders wordt aangegeven. Bij artikelen die uitverkocht zijn vermelden wij dit. Als artikelen uitverkocht zijn en niet meer terug keren streven wij ernaar om die zo snel mogelijk van de website af te halen.

Lees meer....

Terug naar boven.

Betalen

Hoe kan ik betalen in jullie webshop?

In je winkelwagen kun je meteen de betaalwijze kiezen. Bij Mijnspeelwinkel.nl kun je veilig en gemakkelijk betalen via Ideal (Nederland) of via Sepa Bankcontact (België). Ook kun je kiezen voor achteraf betalen via Klarna of met je creditcard.

Lees meer....

Kan ik ook met een cadeaubon betalen?

Nee, op dit moment hebben wij geen cadeaubonnen. We hopen hier in de toekomst verandering in te brengen.

Waar kan ik mijn kortingscode invullen?

Als je een kortingscode hebt kun je deze invullen tijdens het bestelproces. In de eerste stap van je winkelwagen zie je een vakje met ''cadeaucoupon''. Hier kun je je kortingscode invullen. Per bestelling kun je maximaal één kortingscode invullen. De korting wordt dan automatisch verrekend. Lukt het niet? Neem dan even contact met ons op.

Terug naar boven.

Artikelen

Kan ik de artikelen fysiek bekijken?

Nee, dat is niet mogelijk. Mijnspeelwinkel.nl is geen fysieke winkel. Alle artikelen kun je in de webshop bekijken met uitgebreide foto's en productinformatie. Wil je toch nog meer weten over een bepaald artikel? Stuur ons gerust een mailtje.

Komen de kleuren van de artikelen in de webshop overeen met de werkelijkheid?

Ja, de product -en sfeerfoto’s van de artikelen in onze webshop komen zo goed mogelijk overeen met de werkelijke kleur. Wel kunnen de kleuren op een foto er op ieder beeldscherm anders uit zien. Mijnspeelwinkel.nl besteedt veel aandacht aan de fotografie van de artikelen, om je een zo goed mogelijk beeld te geven over de kleur en het materiaal, maar afwijkingen blijven mogelijk. Hier kunnen geen rechten aan worden verleend.

Mag ik foto's van de artikelen op mijn eigen website of webshop gebruiken?

Nee, het grootste deel van onze foto’s van de artikelen maken wij zelf en hier rust copyright op van Mijnspeelwinkel.nl. Zonder toestemming mogen de foto’s niet worden gebruikt.

Lees meer....

Van welk materiaal is jullie speelgoed gemaakt?

Het speelgoed dat je bij Mijnspeelwinkel.nl kunt vinden is voornamelijk gemaakt van hout. Eigenlijk zou je kunnen zeggen dat de boom bij ons centraal staat, omdat alle materialen waar ons speelgoed van is gemaakt een boom als oorsprong heeft. De materialen zijn verschillende soorten hout, kurk, karton en rubber.

Lees meer....

Hoe kan ik jullie speelgoed schoonmaken?

Houten speelgoed kun je makkelijk schoonmaken. Doe dit vooral met de hand. Gebruik daarvoor een vochtige doek, water en eventueel een klein beetje zeep. Kies wel zeep die biologisch afbreekbaar is en geen schadelijke stoffen bevat. Mochten er restjes zeep achterblijven na het drogen, dan is het niet schadelijk voor je kindje als hij/zij het in de mond stopt. Daarna goed afdrogen en na laten drogen.

Lees meer....

Terug naar boven.

Verzenden

Wat zijn jullie verzendkosten?

Alle bestellingen versturen wij via PostNL. De verzendkosten zijn € 4,95 voor Nederland en € 8,95 voor België. Bij Mijnspeelwinkel verzenden wij je pakketje gratis vanaf een bedrag boven de € 60,- (excl. verzendkosten) in Nederland. Voor België geldt vanaf een bedrag boven de € 90,- (excl. verzendkosten).

Je kunt er ook voor kiezen om je bestelling bij een PostNL locatie op te halen. Met 3.400 PostNL locaties in Nederland en 1.100 in België is er altijd wel een in de buurt te vinden!

Ik wil mijn bestelling graag op komen halen, kan dat?

Jazeker. Mijnspeelwinkel is gevestigd in Alblasserdam. Kies in het bestelproces van je bestelling bij 'Verzending' voor 'Afhalen bij winkelier' (enkel op afspraak op dinsdag en donderdag tussen 9:30-17:00 uur). Neem vooraf contact op om een afspraak te maken om je bestelling op te komen halen, via e-mail (info@mijnspeelwinkel.nl). Door een afspraak te maken kunnen we ervoor zorgen dat je niet voor een dichte deur staat en tegelijkertijd met iemand anders de bestelling op komt halen. Uiteraard houden we de richtlijnen van het RIVM in acht.

Hoe wordt mijn bestelling verpakt?

Wij van Mijnspeelwinkel verpakken alle bestellingen in kartonnen verzenddozen, met vulmateriaal van kraftpapier. Ook de tape die wij gebruiken om de doos te sluiten is van kraftpapier. Op die manier kan de volledige doos bij het oudpapier. Omdat er ook dozen en vulmateriaal bij de inkoop van de producten zitten, worden waar mogelijk deze dozen hergebruikt. Hiermee probeert Mijnspeelwinkel de aanschaf van nieuw verpakkingsmateriaal zoveel mogelijk te voorkomen. We recyclen graag! Je kunt hieraan mee helpen door de verzenddoos bij het oud papier te zetten of nog leuker, het karton gebruiken om mee te spelen! Er is altijd wel iets leuks van te maken.

Terug naar boven.

Bezorgen

Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?

Onze levertijd bedraagt ca.1-3 werkdagen. Nadat wij je bestelling hebben ontvangen wordt deze zo snel mogelijk klaargemaakt voor verzending en verstuurd via PostNL. Zodra dat wij je bestelling verzonden hebben (of in planning staat) krijg je een bevestiging met een Track&Trace code per email. Mocht het onverhoopt langer duren, dan proberen wij je daarvan altijd op de hoogte te stellen.

Zoals gezegd gaan onze bestellingen via de pakketpost van PostNL. Mijnspeelwinkel is niet verantwoordelijk voor eventuele vertragingen van PostNL. Ook tijdens de drukke dagen in de december feestmaand kan het zijn dat je bestelling langer onderweg is i.v.m. de drukte bij PostNL. Aan deze levertijd kunnen geen rechten worden verleend.

Wat als ik niet thuis ben bij bezorging?

De pakketpost van PostNL waar wij gebruik van maken doen één afleverpoging. Is er niemand thuis, dan wordt het pakketje bij de buren afgegeven of bij een PostNL-punt in de buurt gebracht. Er wordt een kaartje bij je achtergelaten met een ''niet-thuiscode''. Hierop kun je zien waar je je pakketje kunt ophalen. Let op: Je pakket wordt één week bewaard op het PostNL-punt, daarna gaat het terug naar de afzender. Wanneer PostNL het pakket na meerdere meldingen aan ons retourneert, kunnen we het opnieuw verzenden tegen betaling van € 4,95.

Per 16 oktober 2019 is PostNL gestopt met een tweede afleverpoging, dit zorgt voor minder CO2-uitstoot en PostNL heeft de ervaring dat 95% van de pakketten bij de eerste afleverpoging worden aangenomen.

Kan mijn bestelling op een ander adres worden bezorgd?

Ja, dat kan. Tijdens het bestelproces kun je aan ander afleveradres invullen. Dit is bijvoorbeeld een handige manier als je het pakketje op je werk wilt ontvangen of als je een cadeautje direct bij de ontvanger wil laten bezorgen. Wil je daar evt. een berichtje bij meesturen, dan kun je dat invullen in het bestelproces bij ''opmerkingen''. Dan zorgen wij voor de rest.

Bezorgen jullie ook in het buitenland?

Op dit moment verzenden wij van Mijnspeelwinkel binnen Nederland en naar België. Mocht je woonachtig zijn in een ander land en benieuwd zijn of je ook bij ons kunt bestellen, stuur dan even een mailtje naar info@mijnspeelwinkel.nl, dan kunnen we kijken wat we voor je kunnen doen. Hiervoor hanteren we de standaardtarieven van PostNL.

Terug naar boven.

Klachten & Retourneren

Ik heb een kapot artikel ontvangen, wat nu?

Dat is erg vervelend en wij willen je daar goed bij helpen. Neem zo snel mogelijk contact met ons op (het liefst binnen 24 uur na ontvangst). Stuur ons een mailtje via info@mijnspeelwinkel.nl met een duidelijke foto van het kapotte artikel. Wij van Mijnspeelwinkel zullen dan zo spoedig mogelijk contact met je opnemen op het op te lossen.

Kan ik een artikel ruilen of retourneren?

Jazeker. Ondanks onze leuke artikelen kan het altijd gebeuren dat het artikel toch niet helemaal aan je verwachtingen voldoet of dat je spijt hebt van je aankoop. Je kunt het artikel binnen 14 dagen na ontvangst naar ons retourneren. Lees ons retourbeleid hoe je dat het beste kunt doen. Daar vind je ook ons retouradres.

Ik heb een klacht, wat kan ik doen?

Ben je ergens niet tevreden over? Bijvoorbeeld over onze service, artikelen of iets anders, dan horen wij van Mijnspeelwinkel dat graag van je. Voor ons is het belangrijk dat onze klanten tevreden en zich prettig voelen bij ons. Je kunt je klacht bij ons kenbaar maken door een mailtje te sturen naar info@mijnspeelwinkel.nl. Wij zullen je klacht in behandeling nemen (binnen 14 dagen na ontvangst) en ons best doen om je klacht naar tevredenheid op te lossen. Bij klachten over een artikel graag een foto van het artikel meesturen waar de aard van de klacht op te zien is.

Wij raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken, zoals hierboven vermeld. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in Europa ook mogelijk om een klacht aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ORD-platform kun je hier vinden.

Terug naar boven.

Webshop

Hoe is jullie logo ontstaan?

Ons logo is voorzien van een locomotiefje. Omdat wij vooral houten speelgoed verkopen, vinden wij dat het locomotiefje een goed symbool is voor houten speelgoed. Wij moesten daar in ieder geval meteen aan denken. En dan onze naam... Wij willen dat onze naam meteen duidelijkheid geeft over de soort webshop die wij zijn. Een speelgoedwebshop dus????. Het moet ook niet een te ingewikkelde naam zijn en we hopen dat Mijnspeelwinkel makkelijk te onthouden is en blijft hangen. Geen idee of het ook daadwerkelijk zo is, maar dit is wel hoe ons logo en naam is ontstaan.

Waarom voor jong & oud?

Voor spelen ben je nooit te oud, dus waarom zouden wij ons beperken tot alleen kinderen? Nu is het wel zo dat het meerendeel van ons assortiment voor kinderen is, maar we blijven zeker ook op zoek naar leuk ''houten speelgoed'' of leuke gadgets voor volwassenen. We willen daar meer een balans in gaan vinden.

Waarom hebben jullie het assortiment ingedeeld in leeftijdscategorie?

Wij hebben dit gedaan, omdat het naar onze mening het zoeken overzichtelijker maakt. Vaak ben je toch op zoek naar speelgoed voor bijvoorbeeld een baby of kleuter. Het is niet aan ons (vinden wij) om alles in te delen op leeftijd. Als ouder/verzorger weet je zelf het beste hoe je kind zich ontwikkeld. Natuurlijk kun je de advies leeftijd wel terugvinden bij het artikel zelf onder het kopje ''meer informatie''. Daarnaast hebben wij ons speelgoed niet ingedeeld in ''voor jongens'' of ''voor meisjes''. Al ons speelgoed is voor ieder kind. Ook hier geldt weer, als ouder/verzoger weet je zelf het beste wat je kind leuk vindt.

Terug naar boven.

© 2018 - 2023 Mijnspeelwinkel.nl | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel